Plan serwisowy Audi / VW / Seat / Skoda MQB

Okresy obsługi możemy podzielić na trzy rodzaje:

  • QG0 – Standardowy okres obsługi – bez systemu przedłużonego czasu między przeglądami.
  • QG1 – System przedłużonego czasu między przeglądami– o zmiennej długości okresów obsługi 
  • QG2System przedłużonego czasu między przeglądami – o stałej długości okresów obsługi (czujnik lepkości oleju nieaktywny) 

Standardowy okres obsługi – QG0

– 15 000 km – wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oleju
Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis olejowy.
– Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
– Jeżeli przebieg roczny wynosi więcej niż 30 000 km, przegląd roczny należy wykonać nie po roku, lecz po każdych 30 000 km.
– Płyn hamulcowy należy wymieniac co 2 lata.

Przeglądy
Serwis olejowy
– Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
– Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych.
– Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
– Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.

Przegląd roczny
– Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
– Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
– Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
– Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu), czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń.

– Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności układu chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego – w razie potrzeby dolanie.
– Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń, sprawdzenie mocowania.
– Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
– Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
– Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
– Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
– Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie potrzeby oczyszczenie.
– Sprawdzenie akumulatora.
– Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
– Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
– Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrzeby skorygowanie.
– Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory silnika.
– Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń elektrycznych, wskaźników i innych elementów obsługowych.
– Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także układu zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
– Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
– Zalecana wymiana piór wycieraczek.
– Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa.

Co 30 000 km dodatkowo
– Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn prowadzących.
– Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby wyregulowanie,
– Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
– Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
– Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia, czy nie ma uszkodzeń.
– Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w razie potrzeby uzupełnienie.
– Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym (jeśli występuje).
– Sprawdzenie paska rozrządu (tylko silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.

Co 60 000 km dodatkowo
– Wymiana świec zapłonowych.
– Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego.
– Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy.
– Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy.
– Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
– Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów.
– Sprawdzenie poziomu oleju w mechanizmie różnicowym (automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby uzupełnienie.

Co 90 000 km dodatkowo
– Sprawdzenie paska rozrządu (silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
– Wymiana paska zębatego i rolki napinacza (tylko silniki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami).

Co 120 000 km dodatkowo
– Wymiana paska zębatego i rolki kierującej (silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami).

Co 180 000 km dodatkowo
– Wymiana paska rozrządu (tylko silniki benzynowe 1,8l).

Co 2 lata dodatkowo
– Wymiana płynu hamulcowego (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).

Co 4 lata dodatkowo
– Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy – w samochodach o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ciągu 4 lat (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).

Co 5 lat dodatkowo
– Wymiana akumulatora syreny auto-alarmu (w miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).

Co 15 lat dodatkowo
– Wymiana pasów bezpieczeństwa wraz z napinaczami oraz zespołów poduszek gazowych. Okres eksploatacji tych elementów jest ograniczony do 15 lat. (W miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego.)
Wymiana sondy lambda (dotyczy krajów, w których nie ma możliwości tankowania paliwa bezołowiowego)
– Okres wymiany jest zależny od zawartości związków ołowiu w paliwie w odpowiednim kraju.


QG1 – System przedłużonego czasu między przeglądami o zmiennej długości okresu obsługi

Określenie okresu obsługi jest zależne od intensywności i warunków eksploatacji samochodu. Przegląd (inspekcję) wykonuje się według wskazań 


Wyświetlacz inteligentnego wskaźnika obsług serwisowych zawsze na czas informuje o terminie wykonania przeglądu serwisowego.

Samochód trzeba oddać do okresowego przeglądu serwisowego najpóźniej po 2 latach lub po przejechaniu maksimum 30 000 km w przypadku silników benzynowych, maksimum 50 000 km w przypadku 4-cylindrowych silników wysokoprężnych i maksimum 35 000 km w przypadku 6-cy-lindrowych silników wysokoprężnych.

Co 2 lata trzeba wymienić płyn hamulcowy.

Wskazówka
W samochodach z serwisem przedłużonymi okresami międzyobsługowymi QG1 i QG2 silniki fabrycznie są napełnione olejem według specyfikacji VW 503.00 (silniki benzynowe), VW 506.00 (silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami) lub VW 506.01 (silniki wysokoprężne).
Aby można było korzystać z przedłużonego okresu obsługi, do napełniania jak i na dolewki koniecznie trzeba stosować tylko i wyłącznie olej silnikowy o podanej wyżej specyfikacji.

Jeśli taki olej nie jest dostępny, obowiązuje okres wymiany 15 000 km lub 1 rok. W takim przypadku samochód trzeba przekodować na QG2.


QG2 – System przedłużonego czasu między przeglądami o stałej długości okresu obsługi

Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
Co 2 lata należy wykonać przegląd okresowy (inspekcję), przy czym przegląd okresowy zawsze zawiera serwis olejowy.
– Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
– Jeżeli przebieg 30 000 km zostanie osiągnięty przed upływem 2 lat, inspekcję należy wykonać nie po 2 latach, lecz po każdych 30 000 km.

Co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy.

Przeglądy
Serwis olejowy
– Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
– Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych.
– Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
– Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany jest ekologiczny olej napędowy).
– Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.

Inspekcja
– Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
– Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
– Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
– Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu), czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń.
– Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności układu chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego – w razie potrzeby dolanie.
– Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń, sprawdzenie mocowania.
– Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
– Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
– Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
– Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
– Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie potrzeby oczyszczenie.
– Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn prowadzących.
– Sprawdzenie akumulatora.
– Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
– Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
– Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrzeby skorygowanie.
– Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory silnika.
– Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń elektrycznych, wskaźników i innych elementów obsługowych.
– Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także układu zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
– Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
– Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby wyregulowanie.
– Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel).
– Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.

Źródło – SkodaAuto Plichta 

Leave a Comment

+ 87 = 91