Montaż kamery Lane Assist | Sign Assist | Light Assist – 5Q0980653

Zabrałem się za temat doposażenia samochodu w kamerę obsługującą asystenta Lane/Light/Sign Assist bez konieczności wymiany szyby. W przypadku platformy MQB mamy do dyspozycji dwie kamery:

  • 5Q0 980 653 – Golf MK7 przed liftem
  • 3Q0 980 654 G – Golf MK7 po lifcie

Według niepotwierdzonych informacji, w przypadku posiadania przedliftowego radaru od aktywnego tempomatu konieczna jest instalacja analogicznie kamery przedliftowej.

Dołożenie kamery nie wymaga jednak posiadania radaru od ACC (i odwrotnie).

Na liście zakupowej znajduje się:

  • 5Q0 980 653 F
  • Mocowanie kamery wycięte z rozbitej szyby
  • Element podgrzewający szybę
  • Wtyczka do kamery

Dodatkowo do działania asystentów konieczna jest statyczna kalibracja kamery. Będziemy do niej potrzebować:

  • Plansza kalibracyjna VAS6430
  • Głowica VAS5054
  • Oprogramowanie ODIS

Planszę kalibracyjną można pobrać z tego miejsca – VAS 6430. Wydruk z zachowaniem wymiarów zlecamy np. firmie wykonującej banery reklamowe – koszt około 35zł.

 

Schemat podłączenia kamery do instalacji w samochodzie:

Pin 1 – CAN-L do radaru ACC

Pin 2 – CAN-L w punkcie TIUL

Pin 4 – Grzałka kamery

Pin 5 – Masa (+ masa grzałki)

Pin 6 – Plus po stacyjce (do bezpiecznika) 

Pin 7 – CAN-H w radaru ACC

Pin 8 – CAN-H w punkcie TIUL

Uchwyt z szyby docinamy, zostawiając jedynie część trzymającą moduł kamery. Wklejamy na mocnej taśmie dwustronnej obok lusterka (najlepiej użyć taśmy odpornej na warunki atmosferyczne, w kolorze czarnym). Wkrótce zaktualizuję wpis o alternatywny – bardziej estetyczny sposób montażu:

 

Tablice ustawiamy 150cm +/- 2cm od środka osi przednich kół (symetrycznie!). Środek czarnych okręgów na białym tle powinien znajdować się na wysokości obiektywu kamery (około 120-125cm) – w zależności od rozmiaru kół jak i zawieszenia.

 

Włączamy ODIS’a, wykonując kolejne kroki:

  1. Diagnosis
  2. Skan – wybieramy kamerę A5
  3. Na liście znajdujemy błąd kalibracji, zaznaczamy go i klikamy na dole przycisk od lewej
  4. Wprowadzamy dla każdego koła dokładną wartość odległości błotnika od ziemi (na środku łuku).
  5. Uruchamiamy kalibrację.
  6. W przypadku pojawienia się błędu – konieczne może być poprawienie pozycji planszy kalibracyjnej lub kamery na szybie.
  7. Po udanej kalibracji naszym oczom ukaże się ekran jak poniżej:

Późniejsze zakodowanie wszystkich sterowników daje nam dostęp do menu Asystentów.

8 Comments

  1. Hej, Podpinam się do przedmówcy. Jest szansa na montaż u Ciebie za opłatą? Jeśli jesteś zainteresowany pisz na maila 🙂

  2. Cześć. Gratuluję montażu.
    Z góry dziękuję też za opis.
    Chcę zaadoptować kamerę do swojej octavii III.
    Mam prośbę o zdjęcia montażu pod lusterkiem od środka. Nawet jeśli projekt jest nie dokończony.
    W zasadzie i tak chcę szybę Wymienić na nową ale już z uchwytem na kamerę ale to dopiero na lato jest plan.
    Pozdrawiam i szerokości

  3. Jestem w trakcie montażu acc i lane asist w A3 8V. Wstawie fotki jak u siebie zalozylem kamere bez wymiany szyby… a podstawe do kamery mozna przykleić na czarny klej do szyb, wczesniej malując czarną farbką (podkładem)szybe.

  4. hello you could teach coding with vcds ?,
    I have the system installed and running but I have an error in the A5 unit (lost bus signal).
    It would be a great help to compare.
    thanks, good work

Leave a Comment